پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119273
اتمام حجت مقام رهبري با مسئولان فرهنگي
تاریخ انتشار : 1393/07/27 13:33:45
نمایش : 1690
با نيم نگاهي به عملکرد بسياري از دستگاههاي فرهنگي و خروجي هاي آنان و تاثيرات آن در عرصه عمومي و خصوصي مردم به راحتي مي توان دريافت که کارنامه دستگاههايي نظير وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان صدا و سيما و.... نمره قابل قبولي قابل مشاهده نمي باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دير زماني است که رهبري معظم انقلاب در خصوص مساله فرهنگ هشدار هاي فراواني مي دهند. از زماني که بيش از بيست سال قبل مساله شبيخون فرهنگي را طرح نمودند تقريبا تاکنون ترجيع بند سخنان ايشان در بسياري از سخنان معظم له مساله فرهنگي بوده است.

البته در طي اين دوران گفتمان ايشان شدت اين منازعه فرهنگي را نيز اعلام نموده است چرا که از شبيخون فرهنگي، تهاجم فرهنگي، جنگ فرهنگي، کارزار تمام عيار فرهنگي، جنگ نرم و اولويت اصلي آن در مسايل کشور تا امروز که ايشان از وضعيت اين منازعه تحت عنوان« آوردگاه تاريخي فرهنگي» سخن به ميان آورده اند.

آوردگاه تاريخي فرهنگي به واقع به معناي نهايت و شايد آخرين و بالاترين سطح منازعه محسوب مي شود. حال جاي اين سئوال است که مسئولان و مديران فرهنگي کشور در زمان در چه موضعي به سر مي برند چرا که به تعبير رهبري معظم «رويش هاي معتنابه و جوشش هاي فراوان فعاليت هاي فرهنگي در سطوح مردمي، خصوصاً جوانان مؤمن و انقلابي» در سطح جامعه به وفور قابل مشاهده است . آيا عملکرد اين مديران و مسئولان فرهنگي به نحوي هست که « با توجه به جبهه بندي جدي ميان هواداران فرهنگ انقلابي و اسلامي و معارضان عنود با انگيزه ي آن، شورايعالي انقلاب فرهنگي بايد با برخورد فعال و مبتکرانه با اين جبهه بندي آشکار فرهنگي، دلبستگان فرهنگ ديني و انقلابي را در داخل و خارج کشور دلگرم و اميدوار و مطمئن و معارضان را نگران و نااميد کند»؟

با نيم نگاهي به عملکرد بسياري از دستگاههاي فرهنگي و خروجي هاي آنان و تاثيرات آن در عرصه عمومي و خصوصي مردم به راحتي مي توان دريافت که کارنامه دستگاههايي نظير وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان صدا و سيما و.... نمره قابل قبولي قابل مشاهده نمي باشد. چنانچه جايي هم حرکتي خاص و تاثير گذار رويت شود به راحتي مي توان مردم پايه بودن آن را تشخيص داد که مسئول مربوطه سعي داشته جهت همراهي با آنان همراه شود و يا مشاهده مي شود آن مدير مربوطه مديري مومن و مدرم باور و ولايت مدار بوده و توانسته بدون توجه به برورکراسي هاي سازماني و اداري توفيق انجام آن کار اثرگذار و قابل قبول را بيابد.

اما نکته مهم آنکه مقام معظم رهبري از مسئولان مربوطه « برخورد فعال و مبتکرانه با اين جبهه بندي آشکار فرهنگي» را طلب نموده اند نه برخودي از سر محافظه کاري و يا تساهل و تسامح .

اين سخنان فرمانده کل قوا( قواي نظامي، سياسي، اقتصادي، فرهنگي )در حقيقت حکم اتمام حجت با مسئولان مربوط و دخيل در امر فرهنگ محسوب مي شود که جاي هرگونه عذر و بهانه اي را بر آنان بسته است.

مردم هوشيار، مومن و دلبسته انقلاب و نظام اسلامي هم منتظر ديدن نتايج سريع لبيک لساني و عملي اين مسئولان در اين « آوردگاه تاريخي فرهنگي» هستند، آوردگاهي که آينده ما را رقم خواهد زد و عرصه بسيار خوبي است تا مسئولاني که دلبسته حقيقي انقلاب و نظام هستند را از آنان که منافقانه رفتار مي کنند مشخص شوند و مشخص شود که هر کدام در کدام جبهه قرار دارند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html